A fenntartható működésnek kifejezetten nagy szerepe van az élet minden területén. Egy kis odafigyeléssel – a már megszokott folyamatok újragondolásával és az ökológiai lábnyom csökkentésével tehetünk csak igazán jövőnkért.
Amennyiben számodra is fontos a fenntarthatóság, de eddig nem érezted szükségességét annak kifelé való kommunikálásának, akkor ez a bejegyzés neked szól! Tudd meg, hogy a pozitív környezeti hatásokon túl hogyan kovácsolhatsz versenyelőnyt tudatos gondolkodásmódodnak köszönhetően!
Fenntarthatóság és tudatosság szerepe
A tudatos vásárláson, valamint az energiafelhasználás csökkentésén túl egyre nagyobb figyelem jut a cégek fenntartható működésére is. Ennek tekintetében pedig egyre több munkakeresőnél számít döntő tényezőnek a cég környezettudatosság irányába mutatott törekvéseinek megléte.
Sokkal nagyobb szimpátiát élveznek azok a vállalatok, akik mindamellett, hogy valóban tesznek a fenntartható jövőkép kialakulásáért, erőszakos nyomulás és kérkedés nélkül az emberek tudatára adják törekvéseiket.
Fenntarthatóság, mint versenyelőny?
Amennyiben képes vagy ezen értékeidet és a környezettudatosságra, valamint a fenntarthatóságra fordított közvetítésére, akkor nem csak a jövőbeni kollégáid szimpátiáját nyerheted el, hanem fogyasztóid elköteleződését is elérheted. Összességében erősítheted a cégedről kialakított pozitív képet egyaránt – azaz felér egy eredményes márkaépítéssel.
Ehhez azonban professzionális marketing tevékenységre van szükséged! Kommunikációd formája kifejezetten változatos lehet: akár PR cikkek, blogbejegyzések, videó bejegyzések vagy podcastok formájában is átadhatod a lényeges információkat. A lényeg, hogy olyan anyaggal szolgálj, amelyek értéket képviselnek követőid számára. Amennyiben nem érzed erősségednek a tartalomgyártást, akkor, még mindig van lehetőséged egy erős szakmai háttérrel rendelkező marketing ügynökséghez fordulni.
Hogyan válik fenntarthatóvá egy vállalat?
A szelektív hulladékgyűjtés és az újrahasznosított termékek használata csupán egyetlen tényező a sok közül. A papír-mentesség – azaz a digitális dokumentáció és az online programok használata rengeteg nyomtatott anyagtól, összességében pedig hulladéktól kímélheti meg a cégeket.
Home office, mint lehetőség
A home office és ezzel együtt a hibrid munkavégzés megerősödése is több szinten jár előnyökkel mind a munkaadó, mind a munkavállaló szemszögéből nézve. Míg a vállalat ezzel a lépéssel csökkenthet az energiafelhasználásán, a munkavállaló az utazás mérséklésével redukálhatja a kibocsátott CO2 mennyiséget.
Utazási támogatás, mint kiút
Azok számára is létezik megoldás, akinek a munkája igényli a fizikai jelenlétét – a tömegközlekedés eszközeinek használatára irányuló támogatások, esetlegesen céges elektromos kerékpárok biztosítása orvosolhatja a megnövekedett károsanyag kibocsátást.